Monday, June 25, 2012

KETAM @ CRAB

Ketam atau dalam bahasa omputih nya adalah crab..
Hari ni dalam sejarah saya masak ketam gulai lemak cili api..
Biasa la owang nogori (tapi arwah mak slalu cakap aku orang Melaka..oh no no no no)

Tapi aku tak amik gambar la pulak gulai lemak cili api ketam aku..sebab dah pelahap sangat..hahahaha
Guna gambar hiasan je la..

nice picture kan??!!tapi gulai yang aku masak tak semenggah ni pun..

Actually senang je nak masak dia rupa nya..
Ni bahan2 asas dia

1) of coz la ketam
2) kunyit hidup
3) cili api/ cabai burung
4) daun kunyit (tak letak pun tak..just untuk bau)
5) asam keping
6) kalau rajin letak la nenas

Cara2 masak dia lain kali la saya cerita..
Dah ngantuk..
Esok bos saya nak belanja makan..horeyyyy!!!!!

Assalamualaikum & good night ;) (kenyit mata sikit)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails